streda 2. januára 2008

Briošky














Tie najlepšie briošky od mojej maminy.

1 liter mlieka
1 vajce
3 dcl cukru
10 dkg droždia
soľ
veľká lyžica studenej masti alebo 2-3pl olivový olej
polohrubá a hladká múka v pomere 1:1

1. Pripravíme kvások z časti mlieka, cukru a droždia.

2. S ostatnými surovinami potom vymiesime štrúdľové cesto, necháme vykysnúť.


3. Cesto premiesime, rozdelíme na dve časti a vytiahneme, ako štrúdľu. Môžeme veľmi jemne posypať kakaom, orechmi, škoricou, hrozienkami a šúľame na šúľance asi s ø 2 cm. Keď máme, oddelíme od ostatného cesta a robíme uzle.

4. Položíme ich na vymastený plech alebo do formičiek a necháme stáť asi 6 – 10 hodín. Pred pečením potrieme vajíčkom.


2 komentáre:

Anonymný povedal(a)...

dobry den,
rada by som si upresnila, kolko ma byt vlastne toho drozdia, lebo to mnozstvo uvedene v recepte, teda 10 dkg, to je teda 100 g drozdia, sa mi zda vela.
Dakujem

Recepty povedal(a)...

toto je povodny recept od starej mamy, a on to ma od svojej mamy a tak dalej, oni to vtedy robili vo velkych mnozstvach, ako vidite neni tam urcene mnzostvo muky, cesto ma byt makkucke, ale ani ja nerobim zo 100g ale z nejakych 40g ....neviem kolko muky davam na to, robim to od oka...nabuduce skusim pozriet kolko toho davam, alebo sa spytam maminy priblizne ako to dava snad bude vediet :)